سرپرست وزارت راه و ترابري:

نخستین قطار با 300 مسافر در مسیر زاهدان- تهران از 20 اسفند حرکت می کند

سرپرست وزارت راه و ترابری گفت: قطار مسافری زاهدان- کرمان- تهران با ظرفیت 300 مسافر و سرعت 120 کیلومتر بر ساعت به طور آزمایشی در 20 اسفند ماه امسال به بهره برداری می رسد

سرپرست وزارت راه و ترابری گفت: قطار مسافری زاهدان- کرمان- تهران با ظرفیت 300 مسافر و سرعت 120 کیلومتر بر ساعت به طور آزمایشی در 20 اسفند ماه امسال به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، علی نیکزاد در شورای مشترک حمل و نقل و مسکن استان سیستان و بلوچستان افزود: زمان پیش فروش بلیت های این قطار بزودی از طریق اداره کل راه آهن جنوب شرق کشور اعلام می شود.
وی بیان کرد: 15 میلیارد ریال از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل برای ساخت سکو، تامین آب، برق و تلفن راه آهن زاهدان اختصاص می یابد.
در نشست شورای مشترک حمل و نقل و مسکن سیستان و بلوچستان با حضور وزیر مسکن و شهرسازی و سرپرست وزارت راه و ترابری همچنین چندین مصوبه برای توسعه شبکه حمل و نقل و مسکن استان تصویب شد.
سرپرست وزارت راه و ترابری گفت: برای توسعه زیرساخت های راه های روستایی در حال اجرای منطقه، اعتبار لازم به منظور زیرسازی، روسازی و شیت آزمایشگاهی راه های استانی و تامین هزینه آسفالت آنها برعهده استانداری خواهد بود.
نیکزاد بیان کرد: کسری اعتبار محور 175 کیلومتری ایرانشهر- نیکشهر از محل اعتبارات سال 1390 وزارت راه و ترابری تامین و در خرداد ماه سال آینده افتتاح می شود.
وی اظهار داشت: اجرای پروژه 95 کیلومتری محور خاش- ایرانشهر که عملیات اجرایی نیمی از آن به اتمام رسیده است با تمام اعتبار تخصیص یافته به اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان تفویض می شود.
وی افزود: محور ایرانشهر- رستم آباد- بزمان آماده بهره برداری است و باید همه کارهای جانبی آن تا سوم خرداد ماه سال 1390 به اتمام برسد.
نیکزاد گفت: برای تسریع در ساخت پل های محور کنارک- جاسک، یک میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت راه و ترابری اختصاص می یابد.
سرپرست وزارت راه و ترابری گفت: برای تسریع در پروژه ساخت محور 35 کیلومتری خاش- پسکوه، 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و وزارت راه اختصاص خواهد یافت.
وی تاکید کرد: برای تسریع در پروژه های ساخت و توسعه اسکله های بندر شهید بهشتی و کلانتری و لایروبی 17 میلیون مترمکعب، از آنجا که چالش های زیست محیطی منطقه به مدت دو سال اجرای این پروژه را به تعویق انداخته، اداره کل حفاظت محیط زیست استان موظف است ظرف مدت 15 روز مشکل این بخش را برطرف کند.
سرپرست وزارت راه و ترابری درباره پروژه راه آهن چابهار- زاهدان- مشهد گفت: عملیات اجرایی این پروژه با همان اعتبار اولیه پنج هزار و 750 میلیارد ریال آغاز شده است و تلاش خواهیم کرد برای تسریع در اجرای این پروژه از منابع بخش خصوصی کمک گرفته شود.
وی درباره طرح توسعه باند فرودگاه زاهدان گفت: عملیات ساخت برج این فرودگاه با اعتبار اولیه 60 میلیارد ریال از ابتدای سال 1390 آغاز می شود و همچنین نقشه توسعه ای ترمینال فرودگاه در گستره چهار هزار مترمربع تهیه و مراحل اجرایی آن نیز از سال آینده در دستور کار قرار می گیرد.
وزیر مسکن و شهرسازی همچنین برای رفع مشکل در پروژه های مسکن مهر در بخش های انبوه سازی، شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و بافت فرسوده 20 مصوبه منعقد و بر انجام آنها تا خرداد ماه سال آینده تاکید کرد.
نیکزاد در سفر به زاهدان، از طرح ساخت راه میرجاوه به سمت آرامستان زاهدان بازدید و آن را به طور رسمی مورد بهره برداری قرار داد و از ایستگاه مسافری راه آهن زاهدان نیز بازدید کرد. 
همچنین طی مراسمی به طور همزمان 3075 واحد مسکن مهر در شهرهای زاهدان و چابهار به بهره برداری رسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا